Philips HB953

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips HB953 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Ingrid S 10-09-2007
Geschreven voor: Philips HB953

Heb de zonnebank HB 953 aangeschaft via de revieuws die jullie gaven.
Ik ben zeer te spreken over de zonnebank.
Hij is zeer makkelijk in gebruik met duidelijke beschrijving in het NL.
En het resultaat mag er ook zijn.
Heb zelf ook heel lang getwijfeld welke ik moest aanschaffen, daar wij hiervoor een tunnel hadden.
Maar door een verhuizing en ruimte gebrek hebben wij deze aangeschaft en hij bevalt prima.
Alleen het irritante is het signaal als je net lekker ligt te slapen,en je hem opnieuw moet activeren als je de andere kant ook bruin wilt hebben.
Maar als dat het enige is hoor je mij niet klagen

BC 19-04-2007
Geschreven voor: Philips HB953

Het apparaat nu bijna een week in mijn bezit.

Nadeel: met z'n 40 kg loodzwaar en dus niet echt handig om bijvoorbeeld tussen verdiepingen te verplaatsen.
Nog een nadeel: geen beschrijving van de wijze waarop de lampen vervangen dienen te worden, enkel de verwijzing naar het laten vervangen door een specialist (maar goed: met 750 branduren duurt het nogwel eventjes alvorens ik daar eens echt over moet gaan nadenken).

Voordeel: ik vind het een prima apparaat. Makkelijk in gebruik, goed te plaatsen. Prima bruiningsresultaat, relatief geluidsarm, gemakkelijk op te bouwen en weer in te klappen. Vooralsnog dus een zeer ruime voldoende, maar wel met de aantekening dat ik het apparaat pas een week in mijn bezit heb.
Ander voordeel: ik vind het prijsverschil tussen dit apparaat en een kwalitatief goede standaard zonnehemel (zo'n € 250,00) relatief gering en de extra investering absoluut waard.

Alex de Jong 12-03-2007
Geschreven voor: Philips HB953

Dit is echt een geweldig apparaat! Ik heb spijt dat ik hem niet eerder gekocht heb! Je wordt erg snel bruin door de 4x400 Watt HPA (hogedruk) lampen. Als je wil kun je de facial plus functie inschakelen als de lampen ongeveer 1 minuut branden en goed op sterkte zijn. Dan gaat de lamp bij je gezicht van 400 naar 500 Watt, dus feller branden voor extra gezichtsbruining. Handig uit te klappen, dit gaat superlicht. Inklappen is iets zwaarder, maar niet hinderlijk. Er zit een supergoed koelingssysteem in waardoor de bovenkant van het apparaat niet warm wordt, en de lampen dus langer meegaan. Na 750 uur geeft de afstandsbediening aan dat de lampen vervangen moeten worden. Ook kun je altijd het aantal uren dat de lampen gebrand hebben, oproepen en aflezen. Je kan desgewenst ook 2 i.p.v. 4 lampen laten branden, om bv. alleen het bovenlichaam te bruinen. Ik persoonlijk zou nooit een Innergize kopen, omdat er maar 2x400 Watt bruiningslampen in zit. Hier wordt je dus 2x zo langzaam bruin onder. Ook de sunmobiles met extra infrarood lampen lijken me niks, omdat een apparaat met alleen UV lampen ook warmtestraling afgeeft. Je hoeft niet onder een grill te liggen... Ik heb er wel een losse statiefventilator bij staan voor een licht briesje.
Verder is dit een zeer degelijk, kwalitatief goed afgewerkt product, zoals we van Philips gewend zijn.
De ventilatoren maken een zeer zacht geluid, zeker niet storend. Het gepiep in de laatste minuut is wel wat hard, maar waarschijnlijk bedoeld om je wakker te maken als je in slaap gevallen bent. Het bruiningsresultaat is echt goed, persoonlijk vindt ik het beter dan hemels/banken met TL buizen. Het voordeel van een sunmibile is dat je lekker op een zacht bed ligt, en niet op zo'n harde acrylplaat waar een plasje zweet op ontstaat en je witte plekken krijgt op je stuitje en andere lichaamsdelen die op de plaat rusten. Op internet gekocht via Kieskeurig en zo'n 100 euro minder betaald dan op de laagste winkelprijs (waar ik ook nog afgepingeld had).

ErwinN 03-03-2007
Geschreven voor: Philips HB953

Sinds enkele dagen in bezit. Ziet er netjes en compact uit. Koffermodel met wieletjes maar toch wel loodzwaar als hij de trap op moet. Makkelijk in en uit te klappen, gebruiksaanwijzing in Nl met advies voor bruiningskuur in aantal keren en duur per sessie. De lampen geven naast een kleur welke al na 1 keer zichtbaar is ook lekker warmte af door het infrarood. De lampen dienen na 600 uur vervangen te worden en kosten rond de 25 euro per stuk op dit moment. Lekker trouwens de gezichtsbruiner die je aan en uit kan schakelen. Het apparaat geeft piepjes in de laatste minuut zodat je weet dat je, je om kan draaien en je zet er dan weer de gewenste aantal minuten bij. Ik ben er bij mee.

TimmerJP 03-02-2007
Geschreven voor: Philips HB953

Twee maanden ben ik bezig geweest om er achter te komen, welk apparaat ik het beste kon kopen om bruin te worden . Er wordt namelijk veel reklame voor de Innergize's gemaakt
De Hb 935, HB937 en Hb 945 hebben dezelfde lampen en zijn relax appataten voor een tint; niet om echt snel bruin te worden. De klanterservice van Philips raadde mij de Hb 937 aan. De consumentenbond beste koop 2005 was de Hb 950, via een winkel kreeg ik advies van een vertegenwoordiger van Philips; door de Hb 950 wordt je sneller bruin, de Hb 953 heeft een gezichtsbruiner extra in vergelijking met de Hb 950, Hij bevalt prima